Nog in Trängsviken - Reisverslag uit Trångsviken, Zweden van Mike Vliet - WaarBenJij.nu Nog in Trängsviken - Reisverslag uit Trångsviken, Zweden van Mike Vliet - WaarBenJij.nu

Nog in Trängsviken

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

13 Juni 2015 | Zweden, Trångsviken

Östersund - Trångsviken, 11 juni '15
Bij het wakker worden, hoorden we het zachtjes regenen, maar na het ontbijt was het al gestopt.
Els heeft met een oudere Zweedse dame gesproken die daar haar hond uitliet. Ze had jaren geleden bij Volvo in Born gewerkt en vertelde Els over het weer in de omgeving en waar naar toe te gaan.
Kees en Mike zijn dichtbij 2 geocaches geweest, maar zonder aanwijzing en cursus Zweeds lukte het helaas niet om ze te vinden.
Tegen lunchtijd buitenom naar een groot winkelcentrum van Östersund gereden. Bij McDonald's gegeten (hoefde er vanavond niet gekookt te worden) en daarna naar een COOP Extra, een grote supermarkt net zoals de hypermarché van Leclerc in Frankrijk.
Van hieruit iets het binnenland in naar Transvigen. Hier staan we nu bij een soort buurthuis/gemeentehuis/apotheek/postkantoor/kinderopvang aan de stroom voor 130 SEK. We kunnen in het gebouw gebruikmaken van de WiFi en morgenochtend gaan we er lekker douchen.
Morgen rijden we waarschijnlijk naar Åre, een skigebied, waar Mike, als het weer mee zit, misschien kan gaan paragliden. Wil je Mike in actie zien met paragliden, zoek dan bij YouTube naar "DutchFlyingMike".

Trångsviken, 12 juni '15
Heerlijk rustig geslapen en na het ontbijt wat foto's gemaakt en vervolgens gestofzuigd en matten geklopt. Na deze huishoudelijke klusjes even met z'n vieren in het multifunctionele gebouw multimediazaken afgehandeld. Lekker gedoucht in hetzelfde gebouw, je kan er ook de sauna afhuren! Na de lunch zijn we naar het meer, nummer vijf van de grootste meren, gereden. Daar hebben we gratis stroom, kunnen we drinkwater innemen, zijn er verwarmde toiletten en voldoende afvalcontainers.
Els had al een was gedaan en kon die onder een afdak van het terras bij een gebouwtje ophangen aan de waslijn die Kees al had opgehangen.
Kees en Mike hebben een vergeefse poging gedaan om een geocache te vinden en werden door Wilma gesms't of we interesse in een net gevangen snoek. Ja dus! Een uurtje later ving diezelfde Zweed een nog grotere snoek. In dit meer mag je zonder visvereniging op zoetwatervissen vissen.
Aan het meer, vlakbij de campers en het gebouw met het overdekte terras, stond een houthokje met droge gekliefde blokken en daarnaast een barbecue.
Kees heeft de barbecue aangemaakt, Mike heeft de snoek naar de andere wereld geholpen en schoongemaakt. Een deel van de vis in aluminium verpakt met kruiden en olijfolie. Wilma heeft de aardappelpuree en de roerbakgroente gemaakt.
Onder het afdak van het terras stonden houten tuinbanken en daaraan hebben we samen gegeten. De vis was heerlijk en ieder had een flinke moot te verorberen.
Rond 19.00 uur thee en koffie gedronken en de afwas gedaan.
Inmiddels was het acht uur geworden, dus de TV aangezet om het nieuws te kijken en daarna de voetbal, Letland - Nederland, 0 - 2.
Het was weer een verrassende dag, het weer is weer meegevallen, de wind is gaan liggen en wij gaan zo meteen slapen in een rustige omgeving.

Tränsviken, 13 juni '15
Vanmorgen waaide het flink, af en toe een paar spatjes regen, maar geleidelijk aan kwam er steeds meer zon.
De dames hebben de was gedaan. De heren hebben waslijnen onder het afdak opgehangen en geholpen met wringen en ophangen van de was.
We hebben bij de plaatselijke supermarkt een paar boodschappen gedaan, stageld betaald en Kees en Els hebben taart meegenomen voor Kees' verjaardag
De vuilwatertanks en toiletten zijn geleegd. Morgenochtend voor vertrek nog wat drinkwater innemen.
Na al deze werkzaamheden hebben we in het zonnetje koffie met taart genuttigd.
Els heeft de smaak te pakken en heeft ook nog maar een paar lakens gewassen.
Wat er in de loop van de middag nog meer gaat gebeuren, komt wellicht in het volgende verslag, maar we maken van de wifi gebruik om het verslag van de afgelopen dagen nog even op te sturen.

• 13 Juni 2015 - 17:27

Linda:

Leuk hoor al dat boodschappen doen, water lozen, wassen, afwassen. Maar uh er zijn vast meer interessante dingen om te melden. Hoe ziet de natuur er uit? Was de taart lekker? Hebben jullie gezongen voor Kees? Nog van harte gefeliciteerd Kees met je verjaardag!

• 17 Juni 2015 - 10:53

Piet Keijsers:

Nou het klinkt allemaal erg goed he. Het weer valt ook niet tegen zo te lezen. Alleen verwacht ik elke keer wel een paar foto's maar dat zit er denk ik vanwege de internet verbinding niet echt in. Ik wens jullie nog veel reisplezier.

• 19 Juni 2015 - 13:53

Erik Verspoor:

Mike, van harte gefeliciteerd met je verjaardag die je deze keer in het hoge noorden kunt vieren!