Zitten nu in midden Zweden - Reisverslag uit Östersund, Zweden van Mike Vliet - WaarBenJij.nu Zitten nu in midden Zweden - Reisverslag uit Östersund, Zweden van Mike Vliet - WaarBenJij.nu

Zitten nu in midden Zweden

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

11 Juni 2015 | Zweden, Östersund

Stockholm-Hudiksvall, 8 juni '15
Vanmorgen toch weer te vroeg wakker door het verkeer dat vanaf half zes al duidelijke te horen was. Bij een volgende keer moet ik oordopjes gaan gebruiken. Terwijl Wilma lekker doorsliep, keek ik tussen de gordijntjes door naar buiten en zag een lange, smalle gele strook papier onder een cruitenwisser zitten net als bij mijn buren.
Bleek het een parkeerbon van 650 SEK, ongeveer €70,00, te zijn. Zowel Kees en Els als wij hadden één bordje niet gezien! Op maandag van 0.00 tot 6.00 uur moet je daar niet staan. Kees en Els stonden een paar meter verderop net op het stuk waar je donderdags niet mag staan. We wachten thuis de rekening af.
Om 9.00 uur vertrokken we richting Hudiksvall. Met tanken en wc legen waren we om 14.00 uur in Hudiksvall. Na de lunch in één camper naar de supermarkt en naar de DollarStore om wat haringonderlijntjes te kopen.
Teruggekomen op de kade hebben Mike en Kees de hengels geprepareerd en ze hebben voor het eten al een paar visjes gevangen. Na het eten werd er niet veel meer gevangen. Morgen misschien beter, maar het is helaas al weken te koud!

Hudiksvall, 9 juni '15
Het weer was mooi in de morgen en Wilma ging na het ontbijt lopend op zoek naar een huisarts omdat ze een middenoorontsteking had die nog in Roosendaal al zat te vervelen( gaat wel over, niet dus).
Bij terugkomst van Wilma hebben we geluncht en daarna zijn Kees en Mike te voet zeven zaken afgeweest om het juiste materiaal te vinden om het soms lekken van het dakraam te verhelpen. Ze hadden een beste wandeling gemaakt. Uiteindelijk hebben we het resterende gedeelte van het dakraam dat nog niet met het speciale band afgeplakt was, afgeplakt met ductape. Na de plakwerkzaamheden nog wat gevist, wat ze na het eten ook nog gedaan hebben. In het totaal 7 visjes en dan zit je lekker in je camper te lezen of te puzzelen en dan blijkt het al weer 23.00 uur te zijn. Je hebt het niet in de gaten want het blijft hier zo lang ligt en als je je luiken en vensters niet goed verduistert dan wordt je erg vroeg wakker omdat het dan al weer volop licht is!

Hudiksvall - Östersund, 10 juni '15
De morgen begon met een strak blauwe hemel en het water was als een spiegel.
Iets over negen begonnen we met op het terrein ons vuilwater te lozen boven een put.
Vervolgens reden we naar het plaatselijke Statoil-benzinestation waar we gratis vers water mochten innemen. Dit station was dicht bij de McDonald's, dus aan de slag met onze iPad, tablet en smartphones. Voor je het weet zit je daar een uur te "spelen" met die apparaten!
Een uurtje gereden en we vonden een rustplaats waar je je toilet mag lozen. Het volgende doel was een LPG-station vinden. Die zijn er niet zoveel in Zweden en Noorwegen en ze liggen vaak buiten de bebouwing. Hier worden ook gasflessen omgeruild en gevuld naast de gewone LPG-tanks.
Bij dit gasvulstation deed men moeilijk. Er was iets met de meter dielaat zien hoeveel je getankt hebt voor hoeveel. We hadden allebei evenveel gas verbruikt(?!) en we moesten elk 200 SEK betalen voor 10 liter gas. Wel een beetje veel geld(20 euro).
Teruggegaan naar de baas met een lijst met vulstations en gasprijzen en toen had hij per per ongeluk(?!) 10 kg i.p.v. 10 liter tegen zijn kassier gezegd! We kregen dus elk 100 SEK terug. Iets later kwam hij nog met een verhaal dat in Zweden gastanks vullen
iets anders is als een gasfles met buitenaansluiting vullen, dat wat wij doen een gasfles omruilen zou moeten zijn. Wij willen alleen betalen voor de geleverde hoeveelheid gas of dat nou 3 liter of 50 liter is. We zijn dus gewaarschuwd. Inmiddels was het lunchtijd, dus een hapje gegeten. Na de lunch een flink stuk doorgereden, onderweg een theepauze ingelast en om 17.10 uur kwamen we aan in Östersund op een ruime camperplaats aan een groot meer waar de kopjes op de golven stonden. We hebben de campers met de neus in de wind gezet. Al met al veel dingen gedaan, een mooie route gehad, slechts een paar drupjes regen en nu op een rustige plek.

• 11 Juni 2015 - 22:26

Patricia:

Hoi Mike en Wilma,

Lees vandaag pas een verslag van jullie en zie dat ik er al 5 gemist heb aangezien jullie mails tussen de reclame-mails stonden en daar kijk ik heel weinig naar. Die andere 5 verslagen ga ik van het weekend wel lezen dan ben ik weer helemaal bij met jullie avonturen!

Renée en Jens vertrekken overigens a.s zaterdag voor 9 dagen naar Noorwegen om te kamperen met een auto van ons en bij Hirtshals steken ze met de boot over naar Kristianssand.

Groetjes,

Patricia

• 11 Juni 2015 - 23:43

Yvonne:

Gaat het alweer beter met het oor?

• 12 Juni 2015 - 10:33

Mike:

Ze heeft er eigenlijk geen last van. Het was doorgebroken en tot nu toe hoort ze wat minder aan dat oor.
    Gr Mike

• 12 Juni 2015 - 10:39

Mike :

Hoi Patricia,
    Leuk dat je ze toch tegen bent gekomen. Even aangeven dat deze mail gewenst is.
    Die Renee boft toch maar. Nog even naar Noorwegen. Wij zullen ze niet tegenkomen want wij zijn nog niet eens in Noorwegen.
    Gr en xxx Mike

• 12 Juni 2015 - 11:11

Linda:

Je hoeft niet te wachten op de rekening van die parkeerbon hoor. Er staat gewoon een IBAN nr op. Kun je gewoon bij je volgende wifi stop overmaken. Wij zijn er ook bekend mee.

• 12 Juni 2015 - 14:34

Piet Keijsers:

Nou dat is leuk om te horen dat Mike zoveel visjes heeft gevangen. De reiger had er volgens mij maar twee mee genomen, dus hebben jullie altijd nog een plus van 5 dat kan niet iedereen zeggen toch. Maar ook de rest was leuk om te lezen hoor. Veel plezier nog