Van Rügen naar Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mike Vliet - WaarBenJij.nu Van Rügen naar Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mike Vliet - WaarBenJij.nu

Van Rügen naar Zweden

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

07 Juni 2015 | Zweden, Stockholm

Putgarden - Neu Mukran(Sassnitz) - Trelleborg(SE), 1 juni 2015
Nog even vuilwater geloosd, want Wilma heeft 's avonds een was gedaan. In Altenkirchen boodschappen gedaan, maar die hadden niet alles, dus door naar de Lidl. Onderweg nog getankt want de brandstof in Zweden is duurder en we blijven Nederlanders.
Aan een klein strandje warm gegeten en broodjes klaar gemaakt voor de overtocht.
Iets na 14.00 uur stonden we in de rij voor de veerboot naar Trelleborg. Ongelooflijk wat er allemaal in zo'n veerboot gaat. Wij kwamen op het treindek, er konden complete treinstellen in! Wij moesten een u-bocht in de veerboot maken om in de rij aan te sluiten. De overtocht duurde 4 uur en naast de haven was een camperplaats aan zee.
We zijn Trelleborg in gewandeld, maar de afstand tot het centrum was wel een beetje lang!

Trelleborg - Ystad - Karlskrona, 2 juni 2015
Tegen zeven uur 's morgens was Wilma even wakker genoeg om onze schoonzoon te bellen voor zijn 42e verjaardag. Het is droog met veel wind.
De route naar Ystad was heel mooi, glooiende hellingen, af en toe zeezicht met kopjes op de golven, mooie huizen en een prima weg met weinig verkeer.
Rondgekeken in Ystad, een oude Hanzestad die vroeger ook in Deense handen geweest is met mooie vakwerkhuizen, gezellige straatjes en parkjes.
Net op tijd terug bij de campers want het begon een beetje te regenen.
Onderweg naar Karlskrona een paar buitjes gehad en veel wind.
We staan op de kade bij een groot schip van de Zweedse kustwacht. Tussen 16.00 en 09.00 uur staan we hier gratis en we hebben ook drinkwater voor nop kunnen innemen.
Samen gegeten want Kees en Els hadden een bloemkool die groot genoeg was voor 6 personen.
Iets na 21.00 uur is het gestopt met regen en we hebben naar Herrie in de keuken van Herman den Blijker in hotel Spaander in Volendam.
Wat een paar eigenwijze kerels bij elkaar, wel leuk om te zien!

• 07 Juni 2015 - 13:37

Buurman Piet:

Zo jongens ik ben weer helemaal bij. Leuk om jullie verhalen te lezen. Als je met zo'n veerboor mee gaat niet vergeten te kijken of de achterklep goed dicht is he Je weet het maar nooit.
    Veel plezier nog en een goeie reis
    Piet

• 07 Juni 2015 - 14:25

Ineke Van Loon:

Ik ben het helemaal met de vorige schrijver eens, alleen mort je niet te veel buien krijgen, dat zou jammer zijn.