Thuis gekomen - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Mike Vliet - WaarBenJij.nu Thuis gekomen - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Mike Vliet - WaarBenJij.nu

Thuis gekomen

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

04 Augustus 2015 | Nederland, Roosendaal

Dätgen - Bramsche, 2 augustus '15
Het was redelijk rustig op de autohof , want de meeste vrachtwagenchauffeurs mogen in het weekeinde niet de weg op in Duitsland.
Na het ontbijt hebben we de stoeltjes buiten gezet en hebben we in het zonnetje in de korte broek een boek gelezen.
Tegen twaalven hebben we onze 3,50 euro-coupons gebruikt voor een lekker gevuld, warm broodje.
Om 12.20 uur op weg. We passeerden drie lange wegenbouwprojecten zonder al te veel vertraging, maar voor de Elbetunnel ging het fout. Voor de tunnel komen twee autobanen bij elkaar, was er vakantieverkeer en waren er wat wegwerkzaamheden. Dat tezamen zorgde ervoor dat we een uur deden over 20 km! Daarna ging het vlot tot na Bremen, daarom zijn we bij Wildeshausen van de autobaan afgegaan. Deze stopplaats was net als andere stopplaatsen stampend vol, maar gelukkig vonden we nog een plekje. We hebben daar gegeten en wat naar de sport op de tv gekeken. Om half zeven zagen we dat het verkeer in onze richting lekker doorreed, dus besloten we nog een stukje te rijden.
Voor Osnabrück kwamen we weer in een file. Gelukkig konden we al gauw een afrit nemen die naar een camperplek voerde die niet ver van de autobaan lag. In Bramsche hebben we een keurige camperplek gevonden, waar we morgen ook ons loos werk kunnen doen.
Een klein stukje rijden morgen en we zitten weer op autobaan. Nog 330 km rijden naar Roosendaal.

Bramsche - Roosendaal, 3 augustus '15
Lekker rustig kunnen slapen. Na het ontbijt hebben we de wc en de vuilwatertank geleegd dan hoeven we dat thuis niet meer te doen.
Vlak voor de oprit naar de autobaan konden we goedkoop tanken.
Geen files meer gehad. In Nederland aangekomen, valt het op dat er zoveel vrachtwagens op de autowegen rijden. We zijn een echt transport-/doorvoerland!
Van onze dochter hoorden we dat ze met haar gezin bij vrienden in Zevenbergen was, dus nog even een kleine omweg gemaakt.
Eenmaal thuis gekomen hebben we de camper leeggemaakt, de was gesorteerd, de wasmachine aangezet, een groen container half gevuld met tuinafval( alles groeit door), gegeten en na een verkwikkende douche zijn we bij Wilma's moeder langs geweest.
Deze mooie reis van bijna 10.000 km zit er op.
Kees en Els bedanken wij voor de gezellige reis/tijd. Wat hebben we samen veel gezien en genoten.
Wilma bedankt voor alles wat je gedaan hebt: reisplannen, chauffeur, camperplaatsen zoeker, wasvrouw, kok, administratrice, tomtomrouteplanner, etc. Kortom multi- inzetbaar!
Ik wil volgende keer weer graag met je mee of ik wil je er bij een volgende reis graag bij hebben.
Helaas konden Mike en Wilma niet bij Kees en Els in het noorden blijven, want Mike moet zondagmiddag 16 augustus als hulpinstructeur paragliding al in de buurt van Gap in Zuidoost Frankrijk zijn, een deel van de familie gaat vrijdag a.s. op vakantie, Wilma's moeder behoeft ook enige aandacht, er moesten een paar wassen gedraaid worden, de administratie moest bij gewerkt worden, er kan op het huis van de buren gepast worden en we kunnen na 10 weken naar de kapper.
In september ga ik aan het fotoalbum beginnen en als het klaar is, laat ik het jullie weten, dan is er ook een onlineversie van.
We vonden het heel leuk om reacties te krijgen en om te horen dat de mensen thuis het leuk vonden om ons zo te kunnen volgen.
Sorry voor de tikfouten, want je hebt niet altijd in de gaten dat de iPad er een eigen woord van maakt als je iets intikt.
We kunnen het noorden van Europa aanraden, het is er heel prachtig en meestal is het weer er best goed.

• 04 Augustus 2015 - 20:43

Tien En Marja:

Wij zijn vrienden van Kees en Els en hebben genoten van jullie reisverhalen. Welkom thuis en veel plezier met het voorbereiden van de volgende reis.

• 04 Augustus 2015 - 21:23

Edith V.d. Hoek Ostende:

Wilma en Mike, welkom thuis en nogmaals hartelijk dank voor het mee genieten van jullie reis in het " Scandinaviëse". Fijn dat jullie weer "heel" in het Brabantse zijn aanbeland. Tot ziens/ hoors.+ een zonnige groet uit het Vlissingse.

• 05 Augustus 2015 - 08:51

De Friese Van Der Vlietjes:

Welkom thuis ! Bedankt voor de leuke reisverhalen. We zijn benieuwd welke volgende reis wij weer van dichtbij mogen meebeleven. Esther, Britt en Bart

• 10 Augustus 2015 - 17:57

Ineke:

He buurtjes, goh zijn jullie al weer thuis? Sinds wanneer? Heb jullie nog niet gehoord, (grapje ......) nee hoor het was fijn Wilma's stem weer te horen met de boodschap " we zijn er weer...."