We hebben de middernachtzon gezien!! - Reisverslag uit Gamvik, Noorwegen van Mike Vliet - WaarBenJij.nu We hebben de middernachtzon gezien!! - Reisverslag uit Gamvik, Noorwegen van Mike Vliet - WaarBenJij.nu

We hebben de middernachtzon gezien!!

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

02 Juli 2015 | Noorwegen, Gamvik

Gamvik, vastelandsNoordkaap, 1 juli '15
Vanmorgen zijn we met de campers naar de vuurtoren gereden om daar gebruik te maken van de wifi en voor de koffie en warme wafels.
Na iedereen weer op de hoogte gesteld te hebben van onze bevindingen zijn Kees, Els en Mike, warm aangekleed, het natuurpad gaan lopen.
Overal kan je mooie foto's maken. We hebben allerlei plantjes, bloemetjes, mossen, vogels en hun kuikens gezien.
We werden aangevallen door de verontruste vogelouders. Vooral Kees moesten ze hebben!
Een kudde rendieren kwam best dichtbij.
Het weer werd intussen ook steeds beter, wat de wandeling alleen maar plezieriger maakte.
We zijn zo'n 6 uur op pad geweest, de lunch hebben we maar overgeslagen.
Bij terugkomst hebben we besloten om naar een andere parkeerplek in het reservaat te gaan. We staan nu wat dichter bij de vuurtoren en hebben ruim zeezicht.
Wie weet hebben we geluk en krijgen we de middernachtzon nog te zien
De wolken verdwenen steeds meer, dus we hadden geluk.
In afwachting van de middernachtzon zagen we nog een vos op rooftocht vlakbij de campers komen.
Om 01.00 uur zomertijd stond de zon voor mooie foto's eigenlijk nog te hoog boven de horizon en leek het alsof het rond 17.00 uur in de zomer was.
Het is een vreemde gewaarwording om de zon niet onder te zien gaan en je wil eigenlijk nog niet naar bed.
In de camper bleef het achter de voorruit lekker warm, omdat de zon er de hele avond op is blijven schijnen.
De middernachtzon kunnen we afvinken, nu de elanden nog.

• 07 Juli 2015 - 23:31

Ineke:

Het lijkt me ook wel erg vreemd om zo lang te kunnen wachten om naar bed te gaan, toch weer maar eens mooi meegenomen dus weer een ervaring rijker.