Langs de oostkust noordwaarts - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mike Vliet - WaarBenJij.nu Langs de oostkust noordwaarts - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Mike Vliet - WaarBenJij.nu

Langs de oostkust noordwaarts

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike

07 Juni 2015 | Zweden, Stockholm

Karlskrona -Kalmar - Mönsterås - Västervik, 3 juni 2015
Om 09.00 uur liep het gratis parkeren af, dus op tijd weg.
Langs een mooie route naar Kalmar. Weer een gratis parkeerplek gevonden bij het Kalmar Slott. we hebben binnenplaats en buitenkant bekeken. De entree was 120 Sek(€12,00), voor Kees(65+) 100 SEK. Bijzonder was dat er dames bezig waren om op de pas gestucte muren van de binnenplaats rechthoekige motieven te schilderen. Op een afstandje leek het de muren een reliëf te geven. Ze moesten nog een aardig stukje doen. In dit slot werd in 1397 de Kalmar Unie gevormd, die 130 jaar de Scandinavische koninkrijken met elkaar verbond.
Onderweg naar Mönsterås een toeristische weg genomen naar het pitoreske dorpje Padaholm.
In Mönsterås geïnformeerd of ze Kees van zijn soms lekkende dakluik konden afhelpen. Kees heeft een soort plakband gekregen om de rand af te dichten. Helaas verhinderde een plotseling opkomende bui met veel wind dat wij dat band goed konden aanbrengen.
We hadden hier ook een LPG-pomp gevonden, waar ook allerlei gasflessen gevuld konden worden. Helaas kreeg de wat oudere dame het niet voor elkaar om gas in onze nog niet erg lege gasflessen te krijgen.
Hierna scheidden onze wegen, zij landinwaarts naar het Götta-kanaal, waar wij vorig jaar al waren, en wij volgden de kust naar Västervik.
Iets over vijven stonden we op de kade met een flink stuk water voor ons.
Ook hier weer tussen 18.00 en 09.00 uur gratis overnachten.
Mike heeft nog een geocache gevonden op nog geen 100 m van de camper.

• 07 Juni 2015 - 13:49

Buurman Piet:

Laten we hopen dat het weer mee zit want een lekkende camper is ook niet alles. Ja en als de gas op is zal het toch een houtvuurtje worden he. Hebben jullie nog iets gezien van de voetbalwedstrijd gisteravond ? Ho ja en als je mijn neef tegen komt want die woont ook in Zweden doe hem d groeten he. Lange paardenstaart en zwarte muts heeft Marco op
    Veel plezier

• 07 Juni 2015 - 14:21

Ineke Van Loon:

Ja, ja soms zit het mee, soms zit het tegen. Vooruit gas, gas.